Nowe funkcje w testach oraz kilka wskazówek na udany egzamin

W dzisiejszym wpisie chciałbym się podzielić nowymi funkcjami w moich testach. Dodałem możliwość rozwiązywania quizów w formie “kolokwium” i “egzamin”. Wypunktuję także kilka praktycznych wskazówek jak ułatwić sobie życie podczas pisania testów.

 

Na początku chciałbym podsumować zmiany jakich udało mi się dokonać w moich testach anatomicznych:

  • Skończyłem tłumaczenie testów na język polski – zatem w tym momencie jest możliwość rozwiązywania quizów w 3 wersjach językowych! (oczywiście dotyczy to tylko nazewnictwa anatomicznego ;)). Wariant w języku polskim jest dedykowany szczególnie kierunkom: fizjoterapia, położnictwo, pielęgniarstwo, dietetyka, neurobiologia i inne. Może się okazać, że będzie to jednak zbyt duży zakres materiału i nie będzie on dostosowany do poziomu trudności na tych studiach. W związku z tym BARDZO PROSZĘ o informację zwrotną!!! Jeśli rozwiązujesz te testy to daj znać w komentarzu na ile jest to dla Ciebie przydatne i co byś chciał w tym zmienić? Chciałbym, żeby w szkolaanatomii.pl odnalazł się każdy kto chce zgłębiać wiedzę z anatomii człowieka bez względu na to, na jakim poziomie chce to robić. Jednak nie uda mi się tego uczynić bez CIEBIE, dlatego będę wdzięczny za każdy odzew z Twojej strony 😉
  • Dodałem pasek nawigacyjny – ułatwia to poruszanie się po bazie testów i można np. bezpośrednio z quizu przejść do strony głównej “Testy”. Nie trzeba kilka razy klikać “wstecz”.
  • Dodałem funkcję “kolokwium” – występuje w każdym z 7 tematów.  Jest to po prostu test składający się z 30 pytań, które są całkowicie losowo dobierane z bazy pytań danego zagadnienia.
  • Dodałem funkcję “egzamin” – możesz się sprawdzić z wiedzy z całej anatomii, jest to test składający się z 60 pytań, które również są losowo dobrane, ale tym razem z całej bazy pytań.
  • Utworzyłem pliki graficzne – chciałem, żeby te zakładki w bazie były bardziej estetyczne 😉 Może dzięki temu chętniej wrócisz 😉

Zdaję sobie sprawę, że ilość pytań jest mała i na pewno będę chciał tą ilość powiększać, dlatego tym bardziej proszę o zwrotne informacje, które pomogą mi ukierunkować moje siły we właściwym kierunku 😉

Teraz przejdę do części drugiej, gdzie wypunktuję wskazówki pomocne przy pisaniu egzaminów czy kolokwiów:

  • Omijaj warianty odpowiedzi, które zawierają słowa “zawsze” albo “nigdy” – dotyczy to właściwie wszystkich testów medycznych. W medycynie wszystko może się zdarzyć, nigdy nie ma “zawsze” albo “nigdy”.
  • Gdy czujesz, że zbyt długo zastanawiasz się nad pytaniem to zostaw je i idź dalej – jeśli jest to np. pytanie nr 5 to może Ci się wydawać, że masz dużo czasu, ale jest to błąd, bo ostatecznie może się to skończyć tym, że pod koniec egzaminu zostanie Ci jeszcze 15 pytań a czas już się skończył!
  • Stosuj metodę eliminacji – wiele pytań da się rozwiązać w ten sposób, szczególnie jeśli jest to test, dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo “trafienia” w poprawną odpowiedź, nawet jeśli nie znasz prawidłowego wariantu
  • Traktuj test jako źródło wiedzy – często miałem tak, że o czymś zapomniałem albo nie byłem tego pewien, jednak często we wprowadzeniach do niektórych pytań już mamy podane pewne informacje, wiemy, że są to poprawne dane i może się okazać, że przydadzą się w rozwiązywaniu innego pytania!
  • Nie sugeruj się innymi i postaraj odizolować się – najlepiej wybierz takie miejsce, które pozwoli Ci siedzieć spokojnie przez cały czas trwania egzaminu bez potrzeby przepuszczania tych, którzy skończyli wcześniej, nie porównuj się do innych i nie podglądaj kto jest na jakim etapie rozwiązywania testu, jesteś tylko Ty i czas, który Ci pozostał 😉
  • Analizuj czy odpowiedź jest poprawna gramatycznie – czasem może się tak zdarzyć, że odpowiedź po prostu jest “nie po polsku”, często jest to błędny wariant, bo autor nie zwrócił na to uwagi
  • Zwróć uwagę na przeciwstawne odpowiedzi – może się okazać, że jedno z nich będzie poprawne, a drugie błędne
  • Bądź czujny przy pojedynczych czy podwójnych zaprzeczeniach – często są to łatwe zagadnienia przy których się mylimy, bo po prostu nie skupiliśmy się

Na ten moment tyle wskazówek przychodzi mi do głowy. Jeśli możesz coś dodać to napisz w komentarzu 😉 Życzę Ci powodzenia na najbliższych zaliczeniach i egzaminach 😉 Będzie dobrze!

 

6
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Maciej HaberkaAleksandraMartaQba M. Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Qba M.
Gość
Qba M.

Ciężko jeszcze ocenić, ale sądzę, że robisz dobrą robotę.
Trzymaj się i powodzenia 🙂

Marta
Gość
Marta

Wykłady przejrzyste, zrozumiale, kontynuowane analogicznie. Bardzo pomocne materiały. Jezeli chodzi o potrzeby, prosilabym o uklad ruchowy. Zaczynam naukę na technika masażyste i i tu jesz szczegolny nacisk na to. Oczywiscie wszystkie uklady są równie ważne i musze je opanowac na wymaganym poziomie do zdobycia kwalifikacji zawodowej, ale dla siebie samej chcę miec pewnosc, że nikt mnie nie zagnie w mojej pracy ze znajomości mięśni, kości, więzadeł, przyczepow, funkcji mięśni etc… Ciesze sie, ze znalazlam Twoje nagrania! Z pewnością sobie z tym poradzę, dzieki Twojej Szkole 🙂 O matko, ale sie rozpisalam 😉 Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Aleksandra
Gość
Aleksandra

Odp. na pyt.
U kobiet za pomocą brzusznego ujścia jajowodu.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję